feber och obehag.


I ondsags kväll kom jag hem ifrån Anders och sa till Mamma: "Jag mår inte så bra. Det känns som det gör när jag är riktigt sjuk - fast att jag inte har feber. Mamma tyckte att jag skulle kolla min temp iaf.
39,3!! tjenare! Det blev till att ringa någon på jobbet och säga att jag ej skulle kunna jobba dagen därpå. Sedan fixade de så att jag fick vara ledig fre, lörd och sönd. Det känns bra.

Igår mådde jag något bättre. Hade knappt någon matlust, vilket var jobbigt, men jag kunde iaf få i mig massa vatten. Peak Performance hade halvaprisetrea mellan kl 18.30-22 som jag gärna ville gå på så jag gjorde en kraftansamling och mötte upp Anders på stan runt 18-tiden. Han var(är!) så otroligt fin. Det pirrade massa i magen hela tiden under kvällen när jag tittade på honom. iiih. Jag är så kär!

(Men jag är ändå så ledsen för hur det blev igår Babe... Förlåt.)

Jag tror att jag har hittat min nya musikfavorit: The Kooks!
Såg deras låt Naive på MTV igår och det var helt magiskt! Sångaren Luke Pritchard har en så himla härlig brittisk dialekt och musiken är typiskt brittpop och charmig. Fast mer singer-songwriter stilen på något sätt än typ "oasis".. Ja, jag tänker inte ens försöka mig på en förklaring.

Det blev inget köpt på rean. Alla folk var som galna och packade på sig typ 20 plagg. Anders köpte ett par fina rutiga shorts! Eftersom jag inte "fick" något så blev jag sugen på att köpa mig några skivor isället så nu spejar jag på lite grejer på cdon.  The Kooks och Vive la Fêtes nya album är givna. Sedan är jag sugen på att köpa filmen Walk the line för det är verkligen en av de bästa filmer jag sett, men bara de tre produkterna kostar 517(!) kr tillsammans utan frakt.. Vilket känns alldeles onödigt mycket.

Jag kom hem runt 22-tiden igår jag mådde ej så bra då. Var trött och sliten. Man ska ej göra saker när man är sjuk. Iaf inte ansträngande saker. Se på film, läsa, sova.. sån't funkar.
Jag drömde knasigt inatt och ett tag tror jag till och med att jag yrade. Jag kände att det inte var så bra med mig så tillslut så tvingade jag mig själv att vakna - tog min temp och jag hade 39,4 graders feber. Jag mådde superdåligt och var gråtfärdig, då var klockan runt 04.00. Gick in till Mamma och Pappa (älskade Mamma och Pappa!) och petade på mamma och sa: "buhu. Jag har massa feber. Jag mår dåligt. Ta hand om mig!" Snälla Mamma hämtade vatten och Ibumetin medan jag pallrade mig till soffan i vardagsrummet. Sedan kom pappa upp och vi satt alla tre i soffan under ett täcke och jag pratade om min onda hals och gårdagens händelser.
Mamma och Pappa gick och la sig när jag började att må bättre. Jag lade mig också men jag blev varm och tänkte på massa saker och var hungrig och hade bara allmänt svårt att sova. Så jag gick med täcke, kudde och första Harry Potterboken till soffan och där satt jag till ca kl 06.30 när Mamma kom upp och jag åt frukost med henne. Jag hoppas verkligen att jag mår bättre ikväll.

Over and out för den här gången! puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback