insikt │tidningar och tidskrifer öppnar en helt ny värld för mig.



Visste ni att efter Nike är Adidas och Puma nr 2 och 3 av världens största tillverkare av sportprodukter? Kanske inte så svårt att gissa. Att Adidas skapare även heter Adi Dassler är kanske inte heller någon nyhet. Vad jag däremot inte alls visste var att Pumas grundare heter Rudolf Dassler och är ingen mindre än Adi Dasslers bror! 0_o
Fint att vara arvinge tll den släkten. Undrar hur deras släktmiddagar ser ut? Vad pratar de om? Dissar de varandras produkter? Samarbetar de? Hur som helst kan man säga att de båda bröderna har lyckats bra. Båda företagen har sina huvudkontor i en liten tysk småstad med 23 000 invånare. Med VM på hemmaplan ser det lovande ut för de båda företagen. Lyssna på det här:

"Både Puma och Adidas räknar med en stark ökning av omsättningen i år tack vare VM. Redan siffrorna för första kvartalet pekade brant uppåt för båda koncernerna. Adidas tror att omsättningen i år ska öka med närmare 10 procent, Puma räknar med mellan 30 och 35 procent.

- Vi hoppas sälja 15 miljoner exemplar av VM-bollen, två miljoner landslagströjor, varav en miljon tyska, och över en miljon fotbollsskor, säger Anne Putz på Adidas.

När det gäller fotbollsprodukter räknar Adidas i år med ett försäljningsplus på 30 procent till rekordsumman 1,2 miljarder euro (11 miljarder kronor)."

Nice.

hittade en väldigt fin väska på puma.com btw.. åh, ge mig.

Dagens lärdom nr1: Puma är tyskt. Inte Afrikanskt. (deras marknadsföringsstrategi fungerar)

Idag damp även julinumret av Elle ner i brevlådan och jag blev ännumer övertygad om en sak jag redan visste. Jag diggar verkligen Joanna Rubin Dranger. Konstnären och illustratören som bla har gjort böckerna Arg! tvåtusentalets argaste bok, Askungens syster och andra sedelärande berättelser, Fröken Livrädd & kärleken och Fröken Märkvärdig & Karriären. Jag har bara Fröken Livrädd & Kärleken än så länge. Hennes vackra och på samma gång sorgsna illustrationer träffar mitt i prick. Jag älskar det.
Iaf, det jag skulle komma till var varför jag började att gilla henne ännu mer. I varje nummer av Elle har de ett reportage kallat: husesyn. I detta nummer var det Joanna Rubin Drangers tur att bli synad och enligt mig klarad ehon det med glans. Hennes lägenhet är fylld med färger! färger! och åter färger! Hon tycker om alla möjliga sortes leksaker. På frågan om han samlar på något så svarar hon: "- Jag samlar inte, men är en "sucker" för roliga leksaker: plastfigurer och mjukisdjur, mumintrollgrejer, leksaksbilar, minibilbanor, plastverktyg för barn, fina askar, pärlor..."

Mitt ansiktsuttryck efter att ha läst hennes svar: :D
Hennes lilla dotter, Io 2 år, måste älska sin mamma!! Hihi.

Här kommer dock orden som fällde avgörandet för att hon av mig blev mer omtyckt:

Är du rädd för någonting?
"- Att stjärnorna ska falla ner, tsunamier, att störta med flygplanet när man som minst eller mest anar det, all möjligt mörker och alla konstiga ljud när dt är mörkt. Att bli illa sedd och att inte vara omtyckt. Att något skall hända min familj, att bli olycklig och lämnad alldeles ensam.
Att inget ska gå bra. Galna strandankor."

Jag älskar det!
Dagens lärdom nr2: Jag är inte ensam och saker är mycket bättre än vad jag ibland förstår.

59647-36

59647-35

Kommentarer
Postat av: Madeleine

ojoj. tacktack.

vilket kul inlägg.
har bröderna dassler snygga barn kanske?
dumpa babe så går vi på charmkurs och gifter in oss? ;D

(telefon bilden is true, oh so true)

krya på dig.
kramar!

Postat av: Susanna

Vilken underbar människa hon verkar vara!
Jag vill bo med henne!
Så kan vi vara rädda tillsammans
och leka med alla pryttlar.
mmm pryttlar.
Lagerhouse!

puss

2006-06-11 @ 01:33:18
URL: http://sidekicked.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback