störtsköna Jenny Wilson

jenny wilson

Igår blev det alldeles för mycket sol för Alicia och hon måste nu spendera mestadels av dagen
inomhus. Jag har då passat på att lyssna på en bortglömd CD-skiva och att läsa. Boken jag läser
nu är dock väldigt seg så den har tagit onödigt lång tid för mig men nu har jag bara några sidor kvar.
Sedan skall jag se om jag klarar av att börja läsa den nya boken Jenny av älskade Jonas Gardell.
Det finns risk för att den innehåller många sanningar som kommer att slänga mig tillbaka till
tonårens ånges.

(Men vadå, jag är väl äldre nu?)

I alla fall syftet till detta inlägg är att låta er ta del av Jenny Wilsons störtsköna textskrivande. (För övrigt så gillar jag hennes musik också men det är en parentes för tillfället.) 

LOVE AIN'T JUST A FOUR LETTER WORD.

"No. Love ain't just a four letter word,
never! Let me put it like this, let me tell you...
You feel it in your chest and in your arms, you
feel it in your legs and in your heart.
While words are what you find in newspapers.
Have you ever read the newspapers, baby..? You
know, you can wip your ass with 'em, or stuff
your shoes or make a roof.
   My heart is a pumping thing, a fistful of a
pumping thing.
I guess it comes quite automatically, you know
the butterflies inside one's chest. You know the
feelings, the warm winds, the hunt of a fresh
breath.
     Don't stop, oh, don't think too much, get
these bad thoughts tucked in bed. Don't
stop pumping, don't stop that jumping my
little stubborn heart. Come on and guide me
instead!
But I'm shaking. I'm trembling. I am dancing
around. I take two steps at a time.

   Love is a pretty thing.
   - Ehrm... It's an outworn word.
Who cares? Not me!

Cause words is what you put on papers, is what
you place in letters and in crosswords too. But
when you feel love, the warm winds... It's a
taste, it's on your tounge!
   Oh, oh my God! It feels good, but it tastes
like blood and it tickles, it bites me it tickles
and tickles and tickles.
Shit! I can see him, and he belongs to me in
every pumping beat and beat. In every pump-
ing beat. Oh, here he comes!"

I love it. Jag skrev av lexten direkt från cd-konvolutet för att det skulle bli helt rätt så om ni tycker att något ser knasigt ut så är det inte mitt fel. Om ni blir nyfikna, vilket jag hoppas att ni blir, så kan ni lyssna på hela hennes album här:
http://www.v2digital.net/nordic/se/jennywilson/flash.htm 
Love ain't just a four letter word är låt nr 9. Sedan kan ni ju kolla runt på hennes hemsida också när ni ändå håller på. http://www.jennywilson.net/

Lev så gott och kom ihåg att dricka jättemycket vatten nu i värmen!!!

Kommentarer
Postat av: Susanna

"get these bad thoughts tucked in bed."

BÄST!
Och kvinnan har röst!
Tack för dagens örononani :D

Postat av: Hugsie

Mmm, jag gör livet mer spännande för mig. Med enkla medel för det mesta...Bra att du tycker om mig för det också :)

2006-06-21 @ 12:55:48
URL: http://sanna-fegis-bambam.spaces.msn.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback