funderingar och matlagningsglädje.




Idag vaknade jag abrupt av en konstig dröm jag hade. Klockan var då 8.30 så det var ändå dags att gå upp. Jag åt en god och trevlig frukost och satte mig sedan för att skriva klart brevet som jag påbörjade igår. Jag hann färdigt med det och mottagaren kommer att få det imorgon. Jag är nervös för det är oerhört ärligt. Jag hoppas att det förstås och tas in.  Jag vet aldrig om jag gör rätt.

Vid elva-tiden blev det avfärd till stan och träning på S.A.T.S - Core pass. Min mage slet som tusan med att pressa in naveln mot ryggraden samtidigt som Anouk skrikandes att hon aldrig skulle bli någons fru pressade mig till att hålla ut liite till när plankan varvades med rygglyft.

Ett överraskande möte gjorde även att jag klarade av att gå galet snabbt på löpbandet i 20 min och till och med springa de sista 5 minuterna.

Sedan blev det hemfärd med matlagning som mål. (När tänker jag inte på mat btw?) Stekt kassler och bulgursallad innehållande soltorkade tomater, kokta morötter, sallad (som ersättning för ruccola), solrosfrön (rostade) och coktailtomater. Toppa sedan detta med ca ½ msk hallonvinäger och 2-3 msk olivolja.
U N D E R B A R A     N J U T N I N G!

Jag undrar varför jag aldrig har funderat på att jobba inom matbranchen.. Kanske som provsmakare? Mmm..

Sedan ringde jag till Anders och det blev ett långt och mycket trevligt samtal. Jag tycker om honom mer och mer för varje dag. På fredag åker vi till Mariestad och jag är nervös.

Dagen har annars spenderats mycket på att fundera på saker. Sofia framförallt. Det var oerhört skönt att prata med henne igår och jag insåg hur mycket hon verkligen betyder för mig och hur mycket jag saknar henne. Att höra att hon saknade mig med gjorde mig glad och inbjudan till England var grädden på moset. Även om jag nu inte tycker om varken grädde eller mos..

Madde har även hon tillägnats tankar, och ja, vi är mer lika än vad vi ibland kan tro. Träffen med Mads och Suss på onsdag ses fram emot med spänning. Hihi. Let's play like sisters!

Till sist vill jag visa hur en söndag med snö och katt kan te sig...


Kommentarer
Postat av: Susanna

jag bara chansade på adressen och poof, där var du :D Hetast idag!

Postat av: Sofia

iiih aliis har en blogg!!! :)
så kul! Och tänk att jag blev omnämnd!! ;)
Det här är ju ett otroligt bra sätt att "hålla koll" på varandra ju!
Hörs snart gumman!

2006-03-07 @ 20:51:20
URL: http://bristollegal.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej! Det var inte igår!
Detta är då Linda Sunedotter, om du kommer ihåg mig? :P Vi gick iaf i samma klass på gymnasiet.
Kul att se någon man känner igen som också har en blogg. Hoppas allt är bra med dig! Kram
(hakuna.blogg.se)

2006-03-10 @ 18:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback