"snu ska svi sova"

Ovan: Sofia gör narr av mitt sätt att skriva på MSN. Jag kan egentligen inte förneka att jag ofta hittar på egna ord helt ovetandes när jag skriver. MEN till mitt försvar så måste jag säga att kl var runt 00.30 när vi satt och skev och då var jag trött i ögonen och kunde inte riktigt se tangenterna ordentligt. (ööh.. ja.)

Idag har jag varit duktigt och städat hela mitt rum, dammat och vädrat och grejat. Jag bar till och med ut mina fåtöljer på alltanen och mattpiskade dem! Jag har även tvättat och sorterat och slängt massa papper. Sara, min katt, ville få med mig ut på springtur i trädgården (för utomstående: hon älskar att bli jagad) men jag fick snabbt erfara att is är halt och farligt så Sara får vänta på Anders istället. På något sätt anser jag att han är mer stabil än mig.

Tydligen skall jag jobba imorgon också. Det känns okej, det är bara kl 8-12 och vid den tiden så skulle jag ändå inte göra något.

Nu skall jag gå och hänga upp tvätten. Jag återkommer senare idag. Då har jag, förhoppningsvis, gjort lite mer braiga saker!

------

Upd.

Nu har jag även, med hjälp av Pappa, fått tre tavlor upphängda i mitt rum. Det blev fint och jag är supernöjd. Jag passade även på att hjälpa Mamma i köket inför den stora dagen imorgon (hihi); jag hackade (och åt) saltanötter och jag provsmakade marängen som just nu står i ugnen och håller på att bli en marängtårtbotten. ^_^ 
Pappa har lovat att ta med mig på lunch imorgon efter jobbet och sedan vid 16-tiden kommer Anders hem till mig! <3
Hihi, jag är så glad! Jag tror att det kommer att bli en toppendag! Just därför skall jag nu titta på Hockeykväll med Pappa och sedan gå och lägga mig och hoppas att jag somnar som en stock.

Peace! (Imorgon mina vänner! :-D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback