Revolution på arbetsplatsen

Nu kära vänner kommer ni inte längre att veta om jag sitter hemma och skriver eller är på jobbet.
Vi har nämligen fått ett fullt normalt tangentbort här på apoteket nu. Jag vet inte exakt varför
men hela kassasystemet havererade förra veckan så det har varit någon kille här och bytt
ut nästan varenda liten del på och i datorn.

Jag jobbade kl 07.30 - 12.30 idag det gick bra men när kl var 11.40 var jag superhungrig så
jag slängde i mig mat när jag väl kom hem. Sedan spelade jag lite poker och ringde några
samtal som har hängt över mig. Vid 15-tiden började jag frysa jättemycket så jag tänkte att
jag antagligen bara var trött och att det skulle bli bättre om jag la mig på soffan under ett täcke
och vilade lite innan jag skulle jobba kl 16.00 igen. Jag kom in i någon sorts konstig sömn
och plötsligt så snurrade hela världen och jag började att må jätteilla. Det fysiskt kändes
som att jag färdades både bakåt och framåt, samtidigt som jag snurrade. Runt runt runt.
Det var jätteäckligt och obehagligt och jag försökte att på något sätt väcka upp kroppen till
något annat. Jag drack lite vatten och började att äta en banan men det var inte så lyckat.
Nu sitter jag på jobbet och vi får helt enkelt se hur det går.. Jag mår fortfarande illa men inte
så mycket att jag måste hänga över en hink.. Ögonen hänger dock inte med för 5 öre och
huvudet gör sig onödigt mycket tillkänna.
Jag vet inte vad som är bästa beslutet: låta kroppen vila eller hälla i sig vatten..

Nu har strax över en halvtimme gått, den gick bra. Nu är det bara sju halvtimmar med jobb kvar.

Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Susanna

Nu går då hem och lägger dig stilla under en filt! Krya på dig! måste ta hand om den Alicia vi har. puss på nosen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback