något gammalt, något nytt.


Jag gick in på lunastorm nyss. Ett ställe jag extremt sällan tittar in till nu för tiden. Jag hittade dock ett dagboksinlägg som jag skrev för ganska så precis två år sedan. Jag minns så väl när jag skrev det och vad jag kände. Det är konstigt det där, att se tillbaka på sig själv. Men jag är stolt över vad jag skrev och tänkte då. Jag känner fortfarande igen mig och det betyder mer för mig än vad jag någonsin kunnat ana. 


attityd.
Mån 6 dec 2004 16:53
Full av attityd. Full av tankar.

Vad är attityd?
Min söta lilla synonymordbok säger: inställning, hållning, ståndpunkt, synsätt, förhållningssätt; pose, kroppsställning, ställning.

Ja, så är det! Precis så är det. Jag vet vem jag är, jag vet vart jag är, jag är medveten om vad jag gör och jag vet vad jag vill.

Det är coolt egentligen, vad människor kan åstadkomma. Både med sig själv och hos andra. Jag slutar aldrig att fascineras. Sluta aldrig att fascinera mig!!! Överraska mig, överrumpla mig, hata mig, älska mig, säg emot mig, lyssna på mig! Gör vad ni vill med mig!!

Bara ni inte börjar tycka att jag är lika med noll. Jag vill aldrig vara på noll. Jag är hellre på minus hos någon än på enbart plusminus noll, för då har jag inte påverkat.

För allt du hatar hos dig själv - förlåt dig själv.
För allt du skäms över.
För allt du är stolt över.
För allt du vill dölja.
För allt du vill visa upp.
För allt som inte blev som det skulle.
För allt du är.
För allt du vill vara.

Förlåt dig själv. 
 (- Jonas Gardell)


Jag ska fan mig göra något bra av mitt liv. Det lovar jag er allihop.
För jag vet att jag kan.

”You may say I’m a dreamer, but I’m not the only one. I hope someday you’ll join us.”

Det är min tur nu. Tillsammans med er!

Kommentarer
Postat av: Some kind of a guy

Bra gammalt skrivet babe. Hoppas att Köttben klarar av att hålla sig borta!

Postat av: Susanna

tack.

2006-11-23 @ 10:28:52
URL: http://sidekicked.blogg.se
Postat av: Susanna

mest tack för att du påminnde om det viktiga och så.

2006-11-23 @ 17:43:43
URL: http://sidekicked.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback