säg hej till hon som inte kan

Jag är jätteförvirrad. Jag vill göra allt och ingenting, på samma gång.
Jag har jättemycket att plugga men ändå sitter jag här framför datorn och gör inte ett jävla dugg.
Jag blir så fruktansvärt trött på det. Jag behöver komma ur min spiral av apati och se till att GÖRA något.
Kanske är det just det som blockerar mig? När man vill och har för mycket runt sig så går det helt
enkelt i baklås.. Jag gillar inte att jag inte lyckas att motivera mig. Jag känner mig som ett dåligt skämt.
Mycket snack liten verkstad. Fan, varför går jag i baklås?

Det är som att jag har gett upp utan att ens gett mig själv en chans. Varför gör jag så mot mig själv?
Det borde ju vara att "bara" börja någonstans..

Kanske är dags att skriva upp en handlingsplan av något slag..

Kommentarer
Postat av: some kind of guy

En handlingsplan på pränt kan vara bra, och sätt upp den på din dörr eller i ditt fejs.
Mycket snack och lite verkstad känner jag igen, jag snackar som bekant också ganska mycket strunt. Även om jag innerst inne tror att det är sant.

2006-10-04 @ 15:29:31
Postat av: Sofia

duh. du skickade ju ett sms. hade jag varit vid medvetande på morgonen när jag "vaknade" hade jag fattat att jag borde svarat. Din idé lät kul. Men efter att ha läst ditt inlägg kanske det också är problemet...so much to do, so little time, and one ends up doing nothing. liksom. Nu ska jag ta tag i mina egna problem. Först: vad skall jag ha på mig ikväll.
Sen: ja du vet.
kram kram :)

Postat av: Madeleine

Somliga jobbar bäst in the dark. Som jag. Sitter uppe och gör inget tills jag blir så illa tvungen. Knappast konstruktivt, men det händer iaf något. Ingen kommer att göra det åt mig, även om jag är ute i sista stund. I FEEL YOU.


Jag tipsar ocså om studiehyllan på biblioteket i stan, den har aldrig svikit mig. Det finns obegränsat med fika på nedre våningen. Bättre än så blir det inte. När den riktiga tentastressen sätter in.


Det värsta är att man känner sig så värdelös när det blir så som du beskriver. Ju mer man oroar sig, desto mindre tid har man och det sliter mer och mer ju mindre man gör. Kaos.

Se ljuset i tunneln dock. Du är bright. Och bara på de samtal vi har haft har du faktiskt radat upp många faktakunskaper du redan besitter. Tänk på det.

Puss. Och kram. Lite kärlek också till dig som behöver.

2006-10-04 @ 23:31:11
URL: http://mads.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback