who got the funk?

Nu har jag typ en vecka kvar på mig att plugga till tentan och paniken börjar så sakta att smyga sig på. Jag läser och läser men jag har verkligen ingen aning om det går in eller inte. Känns som att det kan bli ytinlärning på hög nivå.. Det ska bli ytterst intressant att se vad dyker upp i hjärnan nästa tisdag.

Jag sov över hos Anders inatt, dels för att komma närmre universitetet och även för att det är trevligt :) Det är dock lite jobbigt att han går upp kl 05.30 för så tidigt behöver jag inte vakna. Idag somnade jag faktiskt om direkt när han gått upp, vilket aldrig har hänt förut. Annars brukar jag lägga mig igen när han har gått en timme senare. Sedan så brukar jag sova alldeles för länge istället för då hamnar jag oftast i någon sorts konstig dröm-sömn där jag sover ganska så djupt men ändå är medveten om vad som händer runt mig.. Typ. Det är jättesvårt att väcka mig sj'älv ur det om 1 h brukar oftast bli 2-3 h sömn istället. Imorse när jag "sov" så drömde jag att Anders mamma och pappa kom in i hans lägenhet och lämnade saker och jag låg och låtsades sova jättedjup i Anders säng. De gick runt där och pratade och skojade med varandra, fast försökte ändå vara tysta då de upptäckt mig. Det läskiga är att det känns som att det verkligen har hänt, fast ändå inte.. Hjärnor är så förvirrade och lättlurade. På många sätt och vis.

Innan Anders skuleel göra sig i ordning så kröp han ner hos mig i sängen. Han sa att jag är det bästa elementet någonsin :D Jag är glad att kunna vara till hjälp, hihi, det är inte ofta han behöver värmas upp. Det var en vädligt mysig start på dagen!

Nu sitter jag på universitetsbiblioteket och har precis kopierat in info om hjärnan från NE till ett worddokument. 15 sidor. Yes. Tror dock att det kommer att ge mig betydligt mycket mer än vad den förvirrade föreläsaren gjorde inom det ämnet..
Mitt kopieringskort är borta, det är oerhört irriterande för det fanns pengar på det och jag tänker inte gå och köpa ett nytt hur som helst. Även om jag behöver. Jag måste leta lite mer först.

Idag tror jag att det är tisdag. Jättemycket är det tisdag för mig. Varför blir det så ibland? Jag ska dock vara tacksam att det inte är tisdag utan att jag nu har "fått" en extra pluggdag, eller något sådant..

Nu ska jag gå och stänga in mig i det tysta läsrummet. Ge mig kraft!


Kommentarer
Postat av: linnéa

Ett bra sätt att testa om det verkligen fasnat är att berätta för någon om ämnet. På så sätt lär man sig det samtidigt. Gäller bara att hitta nån att berätta för. Plåga mor och far lite vid middagsbordet. De tycker säkert det är intressant. Så har jag gjort hela skoltiden och det funkade ju uppenbarligen för mig iallafall...

2006-10-23 @ 14:28:56
Postat av: Madeleine

Hoppas det gick bra idag!

Postat av: Susanna

jag höll tummarna idag babe.
och ang. knappen så kände jag faktiskt och NEJ! det var ej blindskrift. vet alla hundar att de ska nosa där kanske? just att det var apoteket också... APOTEKET! de ska ju vara goda och förstående

2006-10-31 @ 18:28:17
URL: http://sidekicked.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback