det är inte min fight.

Jag hörde en jazztrio på P4 idag och jag gillade verkligen vad jag hörde. Låten som de spelade
var som en resa för mig på något sätt.. Den fick mig att känna att jag färdades mot något.
Något som gjorde mig lycklig.


kolla gärna in http://www.est-music.com/ och tryck på playknappen i vänsta hörnet och lyssna på låten jag hörde! Det är den första i spellistan.


I fredags damp det nya och mycket efterlängtade numret av Sonic ned i min brevlåda.
Sid 63, Sonic nr 30:

"Filosofen Jean Baudrillard sa i en intervju tidigare i år att <fransmän bryr sig bara om sig själva, de ignorerar allt som kommer utifrån, gillar bara det som är franskt>.
  Det här var skert sant någon gång på nittonhundratalet, men idag är det svårt att hitta mer internationella och öppensinnade människor än de man hittar i Paris.
  En av världens just nu bästa mp3-bloggar, Floukids, är ett utmärkt exempel på det.
 Där levererar man dagligen bästa musiken från världens alla hörn: norska disco-edits, hip-hop från Marseille, sydafrikansk kwaito, nya Chamillionaire-singlar, lite bortglömd italo disco, gamla Frankie Knuckles-låtar och senaste Sebastianremixen på Kelis, allt ackompanjerat av hejdlöst entusiastiska kärleksförklaringar.
  Det är en blogg som känns som en perfekt utekväll i Paris - man springer runt mellan olika, sagolikt bra klubbar som aldrig stänger, och man har så kul att man aldrig ens reflekterar över om man dansar till electro, acid eller baltimore club."


Mina vänner, enjoy -
http://fluokids.blogspot.com/   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback