slagsmålsklubben gör mig glad


Nu har jag precis varit och jobbat på Apoteket Vågen i Våxnäs Centrum. Jag jobbar där varje vardagsmorgon och packar upp deras varor, sedan beger jag mig till apoteket på bergvik och jobbar där i några timmar. Det är ganska så okej. Jag har ju iaf ett jobb. Idag ska jag inte till Bergvik förrän kl 16.00 så nu ska jag äta och slappa lite.

Jag har inte "smält" IKEA beskedet än och jag funderar väldigt mycker fram och tillbaka på vad jag ska ta mig till med mitt liv och vad jag vill. Det var första gången sedan jag kom hem från Kalmar som jag kände att jag visste vad jag ville göra ett tag framöver. Jag kände mig motiverad, glad och engagerad och tyckte att det var skönt att jag äntligen hade hittat "det". Men nej... det hade jag visst inte gjort. Så nu slungades jag tillbaka till ruta ett, som så många gånger förr. jag är inte orolig för mig för jag vet att jag kommer att finna det jag söker någongång. Jag är bara så fruktansvärt trött på att leta/vänta. Jag trode att det kanske hade vänt. jag vill att något ska hända. Mest av allt vill jag må bra.
Dessutom så får jag mindre och mindre jobb på Bergvik vilket inte gör situationen bättre. Eller så kanske det är precis vad det gör då jag får "ledig" tid....

Jag har så otroligt svårt att vakna på mornarna nu, förutom när jag sover hos Anders. Nu har jag provat att sova hos honom när jag ska jobba dagen därpå och det har varit mysigt att åka buss tillsammans tidigt på morgonen. Eftersom han går upp så väldigt tidigt (05.30) så har jag trott att han skulle få dra mig upp ur sängen men det har fungerat alldeles perfekt. Här hemma kan klockan ringa 30 min innan jag orkar gå upp ur sängen. Då har jag ändå räknat med att jag bör gå upp ca 10 min efter att klockan har ringt, så min tidsdisposition fungerar verklign inte och jag får stressäta min frukost och åka buss till Våxnäs istället för att gå.

Trots nederlaget med IKEA så verkar jag kunna få ihop en rolig och händelserik vår. Den 2-4:e mars ska jag, Anders, Mamma och Pappa åka till Göteborg och bo på hotell. Mamma fick en Göteborgsweekend i födelsedags present och då fick jag och Anders följa med! :) Det ska bli skönt att få komma iväg och få vara i en ny, men ändå bekant, miljö. Jag "får" dock inte shoppa alltför mycket för pga. IKEA beskedet så kommer nog jag och Anders att åka till New York  nu i maj (wiieee!!!). Göteborg i all ära, men New York är New York. Dessutom så SKA jag åka till Sofia nu i mars och då behöver jag också lite cash.

Jag har dock några favoritställen i Göteborg som jag trots shoppingförbudet måste besöka. Titta kan man ju alltid göra :) Sedan har jag även upptäckt lite nya butiker tackvare internet som jag tror är väl värda ett besök. (det är inte bara tjejaffärer älskling så du kan vara lugn, har även letat reda på saker som jag tror kan passa dig, hihi)

Här följer ställen jag skulle tycka vore roliga att besöka:

Karltex-butikerna, Haga Nygata 14, Haga Nygata 27, Östra Hamngatan 45

Fever, Vasagatan 17


Moms
, Vasagatan 15


Igor the dog, Skolgatan 13 Lester, Södra Larmgatan 9

Shelta, Andra Långgatan 21

Scout, Erik Dahlbergsg. 15

Kålle&Ada, Kungsgatan 38

Victoria Arena, Kungsgatan 48

Stuk Denim, Vallgatan 12

Stuk Manufaktur, Södra Larmgatan 16

Prickig Katt, Magasinsgatan 19

Noll. 3, Vallgatan 14

Weekday, Södra Larmgatan 12

Hollywood, Södra Larmgatan 11

Red Devil, Västra Hamngatan 16

Buddha fashion & lifestyle, Viktoriagatan 5

Active, Berzeliigatan 5 Ted B, Järntorget Nostalgi, Vasagatan (närheten av Fever)

Workshop, Kungsgatan 9b Karma, Vasaplatsen 10

Solo, Kungsgatan 58

Panik, Kastellg 8 Global Collection, Vallgatan 22

Många butiker är det men tur är att de flesta ligger inom samma kvarter, och den uppmärksamme har sett att många även ligger på samma gata.

Nu ska jag försöka att äta något.
Take care!

Kommentarer
Postat av: Dr. Darwin H. Foodtaster

Det blir nog bra butiksbesök babe, annars så ska jag sura :)

Postat av: .

Du glömde sorbet(kommer dock inte riktigt ihåg vilken gata den ligger på). en väldigt väldigt viktig butik i GBG samt in princip alla butikerna på haga nygata.

2007-03-08 @ 17:39:38
Postat av: alicia


svar till .:

Att säga att jag glömde den butiken är lite fel uttryckt. Det är snarare så att jag inte har vetat om dess existens. Haga Nygata känner jag dock väl till.

2007-03-11 @ 08:08:16
URL: http://aliis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback