doin' some stuff.


Igår var första dagen på över en vecka som jag kände mig riktigt pigg. Det var härligt!
Jag hade (har) en massa saker att läsa men min nyfunna energi användes på annat håll: bakning.
Först bakade jag en limpa, den blev enorm! Jag var jätterädd att den inte skulle vara färdig när jag väl tog ut den. Det är alltid lika spännande när man sakll skära första skivan. Dessutom så ska ju bröd svalna på galler innan man får skära i det, så det är inte direkt så att man kan ta in limpan i ugnen igen och grädda färdigt om den ej klar. Jag fick snällt vänta till kvällen och som tur var så var limpan alldeles perfekt!
Den är dock jättemaffig och mättande så en (tunn)skiva räcker väl. 
 
59647-91


När limpan var färdig insåg jag hur roligt det är att baka så då kom jag genast på vad jag skulle hitta på härnäst: bullar!
Åh, det var så roligt! Det var säkert över ett år sedan som jag bakade bullar men takterna sitter fortfarande i. Mamma tycker att mina bullar ser ut som "fina knutar som kvinnor hade i håret förr i tiden". Jag vet inte, jag gillar inte riktigt att sammanknippa mina bullar med hår, men jag är mäkta nöjd över resultatet! :D
De blev både goda och vackra. Jag bakade en längd också (nordöst på bilden). Den fick de av mig på Pappas jobb idag som uppmuntran för att de är duktiga och jobbar så bra. De jobbar dygnet runt nu för att försöka att få tillbaka elen till alla människor. Hoppas att min vetelängd kan få dem att känna sig lite värdefulla. Annars få de (oftast) bara höra massa skit när det blir sånt här väder och träden faller. Vi människor verkar inte kunna hantera det faktum att det finns en kraft som är större än oss och som kan påverka oss såpass. Det verkar som att allting ska fungera hela tiden, oavsett vad. Jag tror nog att vi ibland glömmer bort vår mänsklighet.
Vad finns det annars för förklaring till att folk ens ger sig ut i sånt här väder?
(Nu menar jag INTE att jag inte tycker synd om dem som inte har någon el, vars mat blir förstörd och som fryser. För det önskar jag dem verkligen inte. Men det är inte min "piont" i detta inlägg.)

Här är mina bullar:

59647-90

För alla er som undrar så är Sara hemma igen!! Vi vet inte vad det var för fel på henne men
antibiotika och utbajsning av något (som såg mycket konstigt ut) verkar ha gjort susen!
På måndag får jag reda på provsvaren av Smådjurskliniken. Vi får se om de visar något.
Hon har varit hemma och vilat sedan i lördags eftermiddag och idag var hon så pigg så
hon fick gå ut. Det blevhon jätteglad för så hon sprang några varv i trädgården =)
Nu hoppas jag att vi får lite frid här på gatan ett tag!

59647-92

Kommentarer
Postat av: Sofia

Whoa! De där var de bästa bullarna jag någonsin skådat! Damn girl, what made you so domesticated? ;)kraam


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback