plus och minus.


Idag fyller Mamma år och det har vi firat med sång och paket.
Hon blev jätteglad för allt så det var härligt att se.
Senare ska Anders komma hit och så ska vi laga lite god mat.
Det ska bli väldigt trevligt!

Mindre roligt är att Sara ligger på Djursjukhuset. Hon åt ingenting igår och
bara låg still i en fåtölj och sov. Det blev inget bättre under dagen och när
jag kommit hem från föreläsning och presentinhandlande så ringde jag
till Smådjurskliniken på Färjestad. Vi fick komma in med henne till kl 18.30.
Sara sa inte ett knyst i bilen, annars brukar hon 'prata' och skrika allt vad hon har.
I väntrummet satt det tre hundar som alla var före Sara. Sedan kom det en till
hund som hade några sorts attacker av något slag. Det verkade obehagligt.
Precis när de kom innanför dörren med den så började den att skälla
 (den har antagligen varit där förut pga. attackerna och visste att den inte gillade stället).
Den fick också gå in innan Sara. Vid ca 21.20 fick vi komma in med Sara. 
Då tog de tempen på henne och stackarn hade 40,1 graders feber.
Katters normala temp är 38-39 grader men det var ändå tydligen
väldigt högt med 40,1 feber iaf. Vid 22-tiden fick vi träffa en veterinär som var norska
och pratade därför roligt. Hon var väldigt trevlig. Hon undersökte Sara
och när hon klämde neråt bäckenbenet och njuren så 'morrade' Sara, hon tyckte
inte alls om det. Veterinären ville inte undersöka mer eftersom Sara verkade ha ont
så hon berättade vad vi nu skulel kunna göra för oss. Eftersom hon 
verkade ha ont nedåt ena njuren och så hög feber så kunde det vara en urinvägsinfektion
(som inte har blivit behandlad) och därav 'muterat' till att bli någon sorts
bäckebensinflammatin/infektion(!) som tydligen gör väldigt ont. 
Men utan prover så vet man ingenting så de ville lägga in henne. Hon skulle röntgas,
ta blodprov, ta urinprov, sättas i dropp (så hon får vätska och näring) och ges antibiotika.
De ska ringa oss idag för att meddela blodprovsresultatet.
 
Jag hoppas så att det är så mycket bättre med henne idag! Igår gick inte att känna igen henne alls.
Det känns jobbigt att ha lämnat iväg henne men självklart så vet jag ju att det är mycket
bättre för henne att vara där bland folk med kunskap. Hemma kan vi ju inte göra någonting.  
Jag hoppas att vi kanske kan få hälsa på henne idag iaf. Jag saknar henne, min lilla katt.
Det känns ganska så skönt ändå att mamma fyller år för då har vi något annat att fokusera på.
Telefonen ringer och det ska pysslas, det är bra. 

Min mage strejkar totalt idag. Jag är så orolig över Sara och magen verkar vara stället allt sånt
där känslomässigt sätter sig i. Jag är helt ihopkrupen. Dumma saker.
Men de dumma sakerna blir förhoppningsvis snart bra.
Men jag kanske ska gråta en liten skvätt först..

59647-9


Kommentarer
Postat av: Susanna

Save the platt-katt!!!
Jag är med både dig och Sara i tanken.
puss, kram och klapp!

Postat av: Linnéa

Krya på sara!! :*

2007-01-14 @ 18:03:03
Postat av: Linnéa

och hälsa grattis till din mamma i efterskott :)

2007-01-14 @ 18:03:49
Postat av: Sofia

Oh no! Stackars Sara igen...hoppas de kommer på vad som är fel så hon kan försöka bli frisk.

2007-01-15 @ 10:19:10
URL: http://bristollegal.blogspot.com
Postat av: Köttben

Stackars Sara. Återigen är det läge att påpeka att Sara i alla fall kan skryta med att hon har en superb matte.

Hoppas inte Anders blir arg för detta.

2007-01-15 @ 18:40:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback