uppladdning nr. 2


Joanna Newsom spelar på China Teatern i Stockholm söndagen den 22 april! Det kanske vore värt att gå på? Biljetterna är till försäljning nu och kostar ynka 260 kr. (Go people! Go!) Iaf, jag har ju en födelsedag som närmar sig lite smått...

Dessutom så ska Anthony And the Johnsons spela i Dalhalla den 2 juni. Det är lite coolt.





Just nu är jag bortom nervös. Jag har ingen definition på mitt varande just nu. Jag känner mig dock mycket bättre nu än hur jag mådde igår. Nu är jag i någon sorts lugnet-före-stormen-bubbla. Fast det kommer ju inte bli någon storm.. Jag ska bara rocka. Exakt såhär blir jag innan muntliga framträdanden inför stora folksamlingar. Dem lyckas jag ju dock jättebra med, för jag vet att jag har förmågan att prata och att få folk att lyssna. Jag älskar att stå där framme, för jag vet att jag kan. Nervositeten nu ligger mest i att jag inte vet hur situationen kommer att vara. Att prata inför en folksamling ser alltid likadant ut, oavsett var du är; föreläsningssal, klassrum på SÄG, det där stora rummet som man kom till  genom att gå igenom estethålan... Bekanta miljöer - bekant beteende. Obekanta miljöer - möjligtvis ett obekant beteende? Antagligen inte, jag brukar ofta ha god självkontroll. Men just nu snurrar alla tankar med frågor om allt möjligt. 
Min enda förhoppning är att jag får sagt det jag känner att jag vill framföra. Sedan får de tycka vad de vill om mig. Bara jag ger mig själv en ärlig chans. Därpå ska allt komma ut på ett bra sätt också, de handlar inte bara om ordval utan även röstläge och den där glimten i ögat.  Jag hoppas att jag kan plocka fram det.
Jag ska lyssna på hoppig och glad musik påväg till intervjun. Slagsmålsklubben och Justice är givna. Här gäller det att pumpa upp glädjen, energin och adrenalinet.

Önska mig lycka till. Now it's showtime!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

åh vad jag håller tummarna!

2007-01-26 @ 11:12:12
Postat av: Linnéa

och hur gick det? hört nåt än? *nyfiken*

2007-01-29 @ 15:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback