Virrvarr


Just nu så sitter jag och väntar på att klockan ska gå lite snabbare. Jag ska in till stan vid 10 och gå på synundersökning. Det vore lite roligt att ha glasögon trots allt. Om jag kan hitta några snygga. Men först så får vi se hur det går, om jag ser något.
Imorse så vaknade jag strax innan kl 7 av att pappa låste ytterdörren. Jag måste ha sovit väldigt ytligt då för att vakna av ljudet till en nyckel som vrids om tyder inte på någon vidare djupsömn.. Jag försökte att somna om men det var inte lönt så jag gick upp och åt frukost strax efter kl 7. Jag har gått upp mellan kl 7-8 några mornar nu och det har vari väldigt skönt för jag har fått ca 8 h sömn och dessutom varit trött vid 22-tiden på kvällen. Det är trevligt att inte vända alltför mycket på dygnet.

Jag har precis installerat nya Explorer 7, det är ovant med flikar för mig men jag kände att det var dags med en uppgradering. Förändring förnöjer :) Det har en speciell RSS-knapp som man kan trycka på när man är inne på någon blogg tex. Sedan så säger den till mig när bloggen/sidan har uppdaterats. Jättebra!
Jag är lite nervös nu för from imorgon och en vecka framåt så kommer jag få reda på hur min intervju gick och om jag kommit vidare till nästa intervjuomgång. Jag känner mig väldigt nöjd med min insats på intervjun och utifrån den grupp jag satt i så borde jag med stor sannolikhet gå vidare. Vi var 6 st + 1 intervjuare (chefen på hela varuhuset!) och det var bara jag och en (äldre) kvinna som svarade på öppna frågor. De andra svarade bara på direkta frågor till dem och kom inte med några egna associationer eller inflikningar. Jag försökte att vara saklig och prata på så mycket som möjligt. Hon som intervjuade oss "höll med" mig och vi fick en bra dialog alla vi som pratade, jag kan inte vara annat än nöjd.
Nu få vi bara hålla tummarna att det räcker.

Februari verkar bli en av de intensivaste månaderna som jag har haft på länge. Apoteket rycker i mig från alla håll så nu ska jag jobba på både Vågen och Berguven varje dag under hela februari. Från ca kl 8 - ca 10 ska jag packa upp varor på Vågen, sedan ska jag vara på Berguven kl 10.30 och jobba där till ca 14-15. Dessutom så måste jag skriva färdigt de där hemtentorna som jag skjuter på. Psykoanalystentan ska vara färdig denna veckan. Det finns inget annat. 

Lite annat att se fram emot i februari:
Alla Hjärtans dag - lite mysigt är det allt..
17 februari ska jag och Babe gå och se på Färjestad - Modo, det ska bli jätteroligt!
Dessutom så drar Melodifestivalen igång nu på lördag. Ni får tycka vad ni vill om mig nu men jag tycker att det ska bli roligt. Det är tradition och underhållande. Sedan kan man säga ett och annat om musiken.. men that's not the point! Det ska bli mycket intressant att se vad Herr Christian Luuk gör av programledarrollen. Per Sinding Larsen ska ha en egen festivalblogg under hela detta jippot och det kan ske är roligt för dem som är intresserade. Men lite trist är det ju att SVT inte direkt är nyskapande när det gäller idéer...

59647-97


59647-98


Fascinerande...


Nu ska jag undersöka mina ögon. Jag återkommer!

Kommentarer
Postat av: Donny Fletcher

Hmm, sexiga glasögon :)Du kommer se ut som en extra smart. Och jag kommer se ut som en osofistikerad punk bredvid dig...

De ska nog vara lika, Per Sinding och Justin. Det är vad jag tror babe :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback