nu drar jag


Jag behöver verkligen ut och gå. Eller rättare sagt; jag vill ut och gå. Så därför tänker jag göra det. Nu.

Jag har varit allt annat än produktiv de senaste dagarna, min måntliga feber-grej gjorde sig påmind i helgen
och jag har fortfarande ont i halsen och känner mig sådär. Typiskt att det blev just den här veckan. 

Två glada nyheter:
 

  1. Jag fick tillbaka mitt resultat på Högskoleprovet och jag fick 1,5!!!!! på Högskoleprovet och jag fick 1,5!!!!!!!!!!!! 1,5!!!!!!!!!!!! Yeey! 
    Jag är jätteglad och stolt. Första gången jag gjorde det fick jag 0,8 och andra gången fick jag 1,0
    så den här gången räknade jag med att få åtminstonde 1,2. När jag kom hem efer provtillfället 
    och rättade provet via text-tv med Anders så insåg vi båda att det gått ganska så bra för mig, men vi 
    visste inte riktigt hur bra. Nu vet vi och jag är jätteglad. Undrar om jag kan höja min ännu mer? 
    Jag satsar på det. Det kanske blir en psykolog av mig trots allt.

     
  2. Fick igår ett samtal från Tidningstjänst där jag sökt jobb och de kunde erbjuda mig "Söndagsdistriktet" som han så fint kallade det. Söndagsdistriktet innebär att jag jobbar kl 02.30 - 09.00 på söndagar och delar ut tidningar på Norrstrand. Nu till helgen så ska jag följa med mannen som har det distriktet nu och se vad jobbet innebär. Jag är så glad för att äntligen ha hittat något. Förhoppningsvis blir det lite islossning nu.

Annars har jag mycket saker som jag borde göra. Jättemycket. Men det kommer. Förhoppningsvis.

Kuriosa är att jag för första gången sov på Anders soffa inatt. Jag låg och vred mig i över en timme sedan vi gått och lagt oss. Allt var störande. Det var för varmt, kallt, kudden var för hög, det var för ljust, tankarna var inte fokuserade på att sova och kroppen var allt annat än trött. Sedan gav dessutom Anders ifrån sig enstaka sovningsljud och jag hade inte hjärta nog att putta på honom och be honom att vända sig om (det var dessutom inte SÅ farligt). Så jag tog täcke och kudde och la mig på soffan istället där jag plötsligt vaknade kl 05.30 då Anders väckarklocka skrek. Så var det med den saken.

Nu blir det promenad och sedan ska jag skriva några fler jobbansökningar. 

I sommar vill jag åka till Kolmården. Ja, det vill jag. 

Hej. 



Update: Jag är väl medveten om att mina glada nyheter inte syns. Detta är inget skämt utan ett fel i textredigeringen från blogg.se's sida. Jag har meddelat dem om detta och hoppas att ni snart kan få läsa mina glada nyheter. Kanske jag har ha det som stående inslag? Glada Nyheter alltså.

Update 2: Med tanke på att jag nyss fått en kommentar fram Madeleine där hon kommenterar en av de två glada nyheterna så måste det innebära att hon kunnat se vad som står. Jag ser inget alls. Så här ser det ut på min dator: 



 

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Detta innebär att Gustaf hade rätt! I snitt bäst efter tredje gången! Whopppie! Grattis! Jag känner mig nästan lite stolt, inte för att det var min förtjänst hehe ;], utan över dig, det är inga småpotatis med 1,5 direkt! :D

2008-05-07 @ 15:00:33
Postat av: Pernilla Gorilla

Tjusigt med 1,5! Själv har jag bara fått 1,2... Men jag har ju inte gjort den där tredje gången än, så jag kanske skulle få bättre då ;)

Det går för övrigt att se texten om man markerar den :)

Alltså, det där med att knäcka. Anders kan förklara! Det handlar i alla fall om att knäcka människor, typ kuta förbi dem när de är ute och joggar, äta tio pannkakor när någon annan bara orkar fem osv. Enormt knäckande!!!

Postat av: Madeleine

Markera ja, men det förbryllar mig dock att du har en så tjusig bakgrund som jag inte ser o_O

2008-05-07 @ 23:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback