studier


Idag är mina tankar på kollisionskurs med framtiden.

Jag har surfat runt på många hemsidor nu och insett att jag aldrig kommer att komma
in på psykologprogrammet baserat på mina gymnasiebetyg. Inte ens om jag läser
upp alla på Komvux.

Om jag lyckas få MVG i alla ämnen jag behöver på Komvux så har jag ändå
tre ämnen som jag inte har en chans att läsa upp, då dessa kurser inte erbjuds på Kumvux.
(Idrott, Franska och Estetisk Verksamhet)

Om mina beräkningar stämmer så kommer jag då landa på max 18.5 p. Ingen som har kommit in
på psykologprogrammet i Sverige de senaste terminerna har haft under 19.0... 

Så, då är det alltså högskoleprovet som gäller för min del. Där behöver jag höja mig med minst 0.2 p..

Gör jag helt fel nu egentligen? Skulle jag bara satsa allt mitt krut på Högskoleprovet?

Å andra sidan är det inte fel att läsa upp betyg på Komvux heller. Men om det inte tar mig
dit jag vill så spelar det ju inte någon roll..

Åh, jag vet inte. Allt är ett enda virrvarr.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

hej!



mitt coaching tips lyder (om du inte håller med mig kan du bortse från det ;)): läs upp det du kan och gör högskoleprovet. du plockar på dig mer grejer till högskoleprovet genom att läsa upp, och även om du inte kommer in på gymnasiebetygen är det bättre ändå att finnas i båda urvalsgrupperna, tänk om det skulle räcka till reserven? täck alla hål bara det är det jag vill säga!



pepp-pepp-pepp.

jag förstår hur du har det ungefär, tänker när jag läste 150% efter sista teminen på gymnasiet. det är ingen lek - men what doesn't kill you make you stronger.



många många kramar

2008-10-03 @ 11:31:10
Postat av: Anders

Jag håller med Madeleine. Kunskap är aldrig onödig. Du lär dig ju säkerligen mycket ord när du läser en massa texter, och det är ju orden som du behöver bättra på mest. Och du ska ju såklart söka in på både betyg och poäng.

Postat av: Anders

Här är en bra sida som jämför Obama och McCain, och deras ståndpunkter.



http://obama-mccain.info/index-obama-mccain.php

2008-10-10 @ 15:35:25
Postat av: Anna

Varför kan du inte läsa Franska på Komvux? Det har jag gjort.

2009-03-16 @ 19:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback